PPC je skratka pre Pay Per Click kampaň, teda kampaň kde platíme za kliky.
Ak má klient budget (rozpočet) napríklad 1 000 € na mesiac koľko dostane za to klikov? Aby sme vedeli presný počet klikov na konci mesiaca, potrebovali by sme vešteckú guľu 🙂
Vzhľadom na to, že PPC kampane fungujú ako dražba, až po spustení kampane sa začne ten pravý rokenrol (chcem čo najviac relevantných klikov za čo najlepšiu cenu).
V našej agentúre žiaľ vešteckú guľu nemáme a tak využívame relevantné a dostupné zdroje, ktoré nám ukazujú, ako sa pohybujú ceny klikov na jednotlivých platformách, pri rôznych formátoch, témach a kľúčových slovách. Napríklad ceny klikov vidíme v AdWords systém na nákup textovej, bannerovej a video reklamy na Google a jeho sieti a aj vo Facebook Ads.
Ak sa nechceme vŕtať v systémoch a zložito vyklikávať koľko stojí klik na náš produkt, je tu web addharma.com kde je to všetko prehľadné a na jednom mieste. V týchto systémoch vidíme cenu kliku za posledné obdobie a tak ak je cena za klik napríklad 0,5 € tak predpokladáme, že za 1 000 € dostaneme 2 000 klikov. Tu si treba dať pozor, pretože ak doteraz bola cena za klik pri danom formáte na danej platforme 0,5 € neznamená to, že bude aj počas našej kampane.
Cenu kliku ovplyvňuje viacero faktorov:
– Sezóna/obdobie
– Kreatíva reklamy
– Formáty
– Vstupná stránka/landing page
– Konkurencia
– Relevancia reklamy
– Cielenie
Toto sú najdôležitejšie faktory, ktoré môžu s našou cenou za klik zamávať či už v pozitívne alebo negatívne. V ďalšej otázke si podrobnejšie rozoberieme, ako jednotlivé faktory ovplyvňujú cenu reklamy a jej výkon.
Zhrnutie:
Ak potrebujeme rýchlo zistiť koľko asi dostaneme klikov za svoj budget, stačí kliknúť na Addharma .com