Ako môžem zistiť koľko klikov dostanem za svoje peniaze pri PPC kampani?

PPC je skratka pre Pay Per Click kampaň, teda kampaň kde platíme za kliky.

Ak má klient budget (rozpočet) napríklad 1 000 € na mesiac koľko dostane za to klikov? Aby sme vedeli presný počet klikov na konci mesiaca, potrebovali by sme vešteckú guľu 🙂

Vzhľadom na to, že PPC kampane fungujú ako dražba, až po spustení kampane sa začne ten pravý rokenrol (chcem čo najviac relevantných klikov za čo najlepšiu cenu).

V našej agentúre žiaľ vešteckú guľu nemáme a tak využívame relevantné a dostupné zdroje, ktoré nám ukazujú, ako sa pohybujú ceny klikov na jednotlivých platformách, pri rôznych formátoch, témach a kľúčových slovách. Napríklad ceny klikov vidíme v AdWords systém na nákup textovej, bannerovej a video reklamy na Google a jeho sieti a aj vo Facebook Ads.

Ak sa nechceme vŕtať v systémoch a zložito vyklikávať koľko stojí klik na náš produkt, je tu web addharma.com kde je to všetko prehľadné a na jednom mieste. V týchto systémoch vidíme cenu kliku za posledné obdobie a tak ak je cena za klik napríklad 0,5 € tak predpokladáme, že za 1 000 € dostaneme 2 000 klikov. Tu si treba dať pozor, pretože ak doteraz bola cena za klik pri danom formáte na danej platforme 0,5 € neznamená to, že bude aj počas našej kampane.

Cenu kliku ovplyvňuje viacero faktorov:

– Sezóna/obdobie
– Kreatíva reklamy
– Formáty
– Vstupná stránka/landing page
– Konkurencia
– Relevancia reklamy
– Cielenie

Toto sú najdôležitejšie faktory, ktoré môžu s našou cenou za klik zamávať či už v pozitívne alebo negatívne. V ďalšej otázke si podrobnejšie rozoberieme, ako jednotlivé faktory ovplyvňujú cenu reklamy a jej výkon.

Zhrnutie:

Ak potrebujeme rýchlo zistiť koľko asi dostaneme klikov za svoj budget, stačí kliknúť na Addharma .com